Motocross og kost

mx1Det vrimler med gode kostrd og om hvordan forskellige kosttilskud virker.

Og det er ikke smting et pulver eller energibar kan klare, ja du bliver nrmes verdensmester bare ved at spise eller drikke produktet. Men det er slet ikke ndvendigt med kosttilskud hvis du spiser sundt og varieret.

Her flger 7 gode kostrd som gr "hvis du flger dem" at du har den forndne energi nr du skal ud og krer.

P selve konkurrencedagen kan man ved yderlige sund og naturlig kost, forge sin energimngde og derved prstere mere p selve dagen. Det vil man senere kunne lse meget mere om her p websiden.

De syv kostrd
Det er vigtigt at give sin krop de rigtige nringsstoffer gennem sund kost og ernring - isr hvis man dyrker meget idrt. Men hvis man tager disse syv enkle kostrd som udgangspunkt, fr man et fornuftigt forhold mellem de forskellige former for energi.

  1. Spis meget af groft brd og gryn.
  2. Spis frugt og mange grntsager hver dag.
  3. Spis kartofler, ris eller pasta hver dag.
  4. Spis ofte fisk (fed fisk), vlg forskellige slags.
  5. Vlg mlkeprodukter og ost med et lavt fedtindhold.
  6. Vlg kd og plg med et lavt fedtindhold (kylling, kalkun).
  7. Brug kun lidt margarine og olie, og spar p sukker og salt.

For professionelle idrtsudvere betyder kosten s meget at nogle benytte ernringseksperter til at sammenstte deres kost.