søg på mxracing.dk

Test i Italien.

jo_i_italienKristian Eriksen skriver følgende om div. test fra trænings ophold i Italien uge 9 med JØ-Racing team.

Søndag var første dag med crosstræning. Vi startede ugen på banen Mantova. Banen var hurtig med en del fede hop nogle få sandsving. Der var også nogle hårde sektionen, så der var lidt til alle.

Mandag, tirsdag og onsdag var vi på Asti, en ret teknisk bane med fede bakker. Der var også lidt ramper til noget freestyle. Torsdag var vi så på Cramona en meget hurtig bane. Den var hård i underlaget med lidt løst sand ovenpå. Den var ikke så stor men fedt at få tempoet i kroppen.

Vi fik også testet lidt af hver i vores lille træningsophold i Italinen med Polini 110.


Forrør til crf450 sx og mx

                                                                                           

Sx supercross modellen giver en masse bundtræk, som river en ud af svingene og er fed på hårdbane da en er dejlig rolig at styre på gassen. Mange steder hvor vi testede den kunne man køre et gear højere og den trak bare stadig.

Mx national er til kørere der kører raceren op nær begrænseren. Den er til de hurtige baner hvor den får lov til at trække godt ud i gearene. Denne model er nok til de kørere med en lidt aggressiv kørestil. 


Test af link systemer.


Rg3 link system.

Vi startede med at skrue det på mr. Progressive him self ala doktor Ø.  Vi var flere der var ude at prøve det nye link da vi ikke rigtig vidste hvad vi skulle forvente os af Systemet. Vi var enige om at der var en tydelig forskel, måden baghjulet holdte kontakten med jorden var klart ændret. Vi besluttede os for at flere af JØ kørerne skulle have muligheden for at prøve systemet på deres egen racer.

Da ugen var omme var konklusionen at rg3 har lavet et system det fungerer rigtig godt. Det får din affjedring til at blive blødere i toppen af vandringen uden at den slår i bund når du lander hårdt. Den øger retningsstabiliteten i små bremsehuller og accelerationshuller. Vi vil næsten kalde det en billig genvej til en A kit bagdæmper. Så et rigtig godt bolt-on kit, der bare virker.

Doval link system.

Umiddelbart efter vi havde testet rg3 linket skulle vi prøve lidt med denne model. Inden vi monterede det syntes vi alle det var en fed feature, at man kunne indstille sit link led. Da vi monterede det, satte vi den i den ene yderlighed, der er den der ligner standart mindst. Det fungerede ret godt bortset fra at når man landede hårdt så gik den op og bremsede baghjulet i bagskærmen. Det fik vi hurtigt fikset, vi kørte ud og satte sagget og så fungerede det bare.

Vi blev enige om at det var fedt at man kan indstille linket, men så skal man altså også få resten til at virke sammen med det. Så et fedt led, for dem der stiller deres affjedring til det optimale til hver bane, er denne model rigtig fed. Men man skulle måske overveje rg3 modellen hvis man bare vil have en bedre affjedring.