søg på mxracing.dk

Hvordan du træner i vintersæsonen.

motocross_vinterNår sæsonen er over og der ikke er flere løb at deltage i, er det på tide at tænke på hvordan du kan blive bedre kører til næste år.

Har du planer om at købe en ny crosser, skal din fysiske form gerne være så god at du kan udnytte dens mange kræfter.

Grundformen skal altid være i orden året rundt. Dvs. træning året rundt er et must, hvis kroppen skal have en chance for at være i topform når sæsonen starter.

Når Julen og Nytår er overstået, er det så tiden at begynde at lade op til sæsonstarten med hård træning. Har du mulighed for at benytte et træningscenter hvor der er forskellige øvelsesredskaber er det fint, men stuegulvet kan være lige så godt. For det drejer sig om at få trænet alle de store muskler op, så de er parate til at modstå den belastning som det er at køre motocross.

Dettes gøres ved mavebøjninger, armbøjninger, rygbøjninger, benløft osv. Sørg for at musklerne strækkes helt ud ved øvelserne. Disse øvelser udføres 3 til 4 gange pr. uge af en varighed af ca. 1/2 time. Derudover løber du en 1/2 time hver dag - uanset om det regner eller sner.

Mange motocrossklubber har en ugentlig gymnastikaften hvor der laves træning specielt for motocrosskøre. Disse gymnastikaftner er rigtig gode, da de båder styrker dig og kammeratskabet. Så benyt dig af dem!

Er vejret til det og er der en bane der har åben, så benyt dig af det, for den tekniske træning er også vigtig at holde ved lige. Du skal ikke pive fordi termometret viser under 0 grader. Klæd dig rigtig på, med termoundertøj og brug gummihandsker under crosshandskerne.

Har du den rigtige indstilling og træner du hårdt, så skal belønningen nok komme i form af gode resultater.

Din Crosser er klar - er du....?